Inapoi la lista de proiecte
Atenție! Pentru a putea vota un proiect, trebuie să fii logat.

Pepiniera de Talente – Quibul de genii al României

Ai votat deja pentru un proiect din această categorie. Consultă regulamentul pentru mai multe informații.
Pentru a vota un proiect trebuie sa fii logat.
Dă click aici pentru a fi direcționat la pagina de login.
Daca nu ai înca un cont, îți poți crea unul, aici.
Acest proiect nu a fost admis de comisia de evaluare.
Poți vedea mai multe detalii in comentariul comisiei de evaluare.
Etapa de votare nu este activă. Consultă regulamentul pentru mai multe informații.
12 voturi
Imaginea nu este setată

PEPINIERA DE TALENTE – Campanie de descoperire a geniilor si tabere de vara cu programe Socio Educationale, componenta exclusiv de mediu, metoda Pr. Dr. Colceag

  Orice sămânţă conţine în ea promisiunea a o sută de păduri. Pentru aceasta trebuie însă ca ea să nu fie depozitată într-un sac. Este necesar ca inteligenţa ei să fie dăruită solului fertil. Prin acest act de dăruire, energia ei invizibilă începe să curgă către manifestarea în planul material. Oana Ticușan, mentor în Educatia de Excelenta, metoda Pr. Dr. Colceag

DESCOPERIM GENIILE. Antrenăm abilități, dezvoltăm inteligențe multiple.  

Ateliere de evaluare pentru 450 de copii din Sânpetru

Tabere de vara cu activitati proiectate exclusiv in metoda Pr. Dr. Colceag

Vârsta: 6-15 ani

In cadrul atelierului

Se desfășoară:

– Activitate prin intermediul cărora identificăm genialitățile  și potentialul înalt și abilitățile fiecarui copil. Evaluare în metoda Pr. Dr. Colceag

– Acesta cuprinde evaluarea cu echipament electronic și metodă de determinare rapida a profilului psihologic( 100% non- invaziva) 2 minute maxim pentru fiecare persoana. 

Atelierul oferă

  • Raport de informare despre stilul de învățat încadrat în dominanță cerebrală, categoria senzorială și tipuri de inteligență înăscută.
  •  Raport de 24 de pagini care conține IQ ( 5 tipuri de inteligente cognitive predominante), EQ (5 tipuri de inteligența emoțională predominante), GQ- GIFTED, raport despre gandirea de ansamblu, alte detalii.

Dragi părinți, dragă comunitate locală Sânpetru

Cu toții ne dorim o lume mai bună pentru copiii noștri, dar câți creștem pe dinăuntru și dinafară copii mai buni pentru lumea de mâine care le aparține doar lor și pe care noi nu o cunoaștem? Universul interior al copiilor de astăzi este unul complex, care de multe ori depășește nivelul de înțelegere și cunoaștere pe care îl avem noi, adulții. Pentru a putea avea acces la minunile și semințele din aceste universuri, pentru a le scoate la lumină și a le uda să crească și să înflorească, este nevoie ca părinții să privească din toate unghiurile, nu doar din cel al performanțelor școlare la o anumită materie. 

Construirea și modelarea personalității, gândirii și unicității copilului are ca bază temeinică identificarea corectă a potențialelor copilului, explorarea adâncimilor și culmilor acestuia și dezvoltarea conform structurii interioare a fiecărui

copil. 

Pentru a facilita toate aceste lucruri și procese venim în întâmpinarea dumneavoastră cu Atelierul de evaluare prin intermediul căruia puteți afla detalii semnificative precum: tipologia copilului și care este stilul de învățare care se pliază perfect pe structura sa interioara. Predominanta cerebrală a copilului. IQ-ul potențial, EQ-ul si altele. Tipurile de inteligență predominante. 

Veti afla care sunt cele care au nevoie de lucru pentru echilibrarea interioară și atingerea acestui potential, ce tipuri de inteligență are în dotare copilul și care sunt cele la care este indicat să lucrați pentru integrarea armonioasă a ambelor emisfere, astfel încât matematica să devină mai mult decât o înșiruire de procese și să capete o aplicare logică și creativă? Ce nivel de inteligență emoțională are copilul și care sunt palierele care pot fi îmbunătățite astfel încât învățatul să devină o plăcere, o curiozitate, o explorare și acumulare cu sens care să îl ducă pe copil în starea de flow? 

Antrenăm abilități dezvoltăm inteligențe multiple 

La sfarsitul acestei campanii ne propunem sa cooptam in activitati practice realizate de o echipa de mentori in Educatia de excelenta, sa dezvoltam ateliere prin intermediul carora copiii isi pot valorifica potentialul propriu si in care invata alaturi de dascalii de la Scola din Sânpetru cum sa isi foloseasca abilitatile. 

                                    PROGRAME EDUCATIONALE DE MEDIU .

                                    Ateliere de dezvoltare a inteligentelor multiple 

Mai departe, am adunat experientele profesionale si am proiectat activitati cu impact educational si social pentru dezvoltarea comunitatii locale. Impactul social se reflecta in activitati de tip ateliere in care participantii din toate mediile primesc undita si harta, si sprijin pentru a invata ce sa faca cu ele, ci nu pestele. 

Accentul pe  educatie, sanatate, cultura, social si protectia mediului sunt inegrate in activitati de o săptamană dupa cum urmeaza: 

-Ateliere de olarit si modelaj in lut ofera sansa celor din comunitatea locala  sa identifice si utilizeze responsabil resursa naturala din apropiere, lutul, pentru realizarea de obiecte manufacturate ci si sa deprinda un mestesug cu ajutorul caruia sa isi sustina financiar viata. Componenta educationala este importanta deorece in cadrul atelierelor ei deprind si studiaza elemente ce tin de istorie si cultura, iesind astfel din paradigma de gandire a micului consumator sau persoana fara acces la resurse materiale, pe viitor acestia devenind producatorii locali si comunitatea care comercializeaza acestor obiecte, readucand la lumina identitatea localitatii Sânpetru. Iata unul dintre argumentele pentru care sustenabilitatea devine autosustenabilitate pe termen nelimitat. 

-Atelierele de manufactura de obiecte de decor si uz casnic folosind bete si pietre. Folosim elemente specifice zonei Lempeș, folosind responsabil elementele naturii, imbinand activitati de recunoastere a zonei, orientare turistica, cunoasterea mediului inconjurator. Desfasuram actiuni de constientizare si protejare a speciilor pe cale de dispartitie din zona. 

pastedGraphic.png
pastedGraphic_1.png

Ne propunem cooptarea rand pe rand a acestora in activitatile noastre a copiilor, astfel incat ei sa isi descopere talentele, utilitatea, rolul si rostul in cadrul comunitatii si sa devina autosustnabili intelegand rolul educatiei pe calea devenirii lor. 

–  Speciile protejate precum Egreta Mica, Vanturelul Rosu si Stacul Cenusiu, simbolurile vii ale zonei si rezervatiei Lempes sunt aduse in tablouri si obiecte de decor realizate in cadrul atelierelor.
–  Unul dintre partenerii nostrii va realiza atelier de antreprenoriat pentru copii (in metoda Colceag) in care copii invata cum sa dea finalitate actiunilor intreprinse de ei si sa isi comercializeze produsele.
     pastedGraphic_2.png  pastedGraphic_3.png

Totodata ne propunem angajarea in activitati a unora dintre cei care provin din mediile defavorizate si care deprind de-a lungul programelor noastre cunostintele si abilitatile necesare trasferului de competente si experineta catre cei aflati pe treptele inferioare, pe posturi de coordonatori de activitati ateliere. 

De ce evidentiem educatia pentru mediu in contextele comunitatilor?

Pentru că, în zilele noastre, oamenii folosesc (adesea abuzând, cu bună știinţă sau nu) resursele naturale ale pământului. În fiecare colţ al pământului, oamenii tăie păduri, extrag minerale și resurse energetice, erodând suprafaţa solului, poluând atât apa, cât și aerul, creând risipă periculoasă și producând o rupere a zonelor naturale într-un ritm nemaiauzit din istoria vieţii de pe Pământ. Una dintre principalele probleme care deriva din aceasta utilizare excesiva este faptul ca unde unul se imbogateste, altul saraceste. 

Datorită creșterii progresului și a necesităţilor de supraaglomerare, este din ce în ce mai greu ca oamenii să își satisfacă dorinţele și nevoile. Și devine, de asemenea, imposibil să scapi de consecinţele degradării grave a mediului: dispariţia speciilor, extinderea deșertului, contaminarea cu pesticide, creșterea problemelor de sănătate, foamete, sărăcie și chiar pierderea de vieţi omenești. Mulţi experţi sunt îngrijoraţi că, dacă acest ritm de distrugere continuă, vom fi martorii anihilării treptate a sistemelor care susţin viaţa pe pământ. 

În acest context, PEPINIERA DE TALENTE a proiectat si dezvoltă activităţi de workshopuri, ateliere, articole in media si tutoriale online, scurt metraje. Colaborarea cu programe și proiecte internaţionale, propagarea informaţiilor, educaţia mediului în școli, promovarea meșteșugurilor și profesiilor tradiţionale, obţinerea de fonduri din mai multe proiecte internaţionale pentru sustinerea activitatilor educationale alternative pe termen lung. 

Educaţia pentru mediu este un proces care are ca scop îmbunătăţirea calităţii vieţii, asigurând oamenilor „instrumentele” necesare pentru rezolvarea și rezolvarea problemelor de mediu si viata. Acest tip de educaţie poate ajuta oamenii să dobândească cunoștinţe, abilităţi, motivaţii, valori și angajamentul de care au nevoie pentru a gestiona eficient resursele de mediu și pentru a-și asuma responsabilitatea pentru menţinerea calităţii mediului cat si un mod de a se autoimputernicii si capata o directie autosustenabila in viata. Dam undita si harta, nu pestele direct in farfurie. 

Problemele sociale si de mediu sunt urgente și trebuie abordate de întreaga comunitate, iar educaţia trebuie să fie o parte a soluţiei. Opiniile divergente cu privire la starea mediului, consecinţele degradării acestuia și rolul educaţiei sunt subiecte importante de dezbatere și discuţie. De asemenea, educaţia ecologică nu ar trebui să impună oamenilor un anumit mod de gândire, ci să-i ajute să înveţe cum să gândească – inclusiv rezolvarea problemelor, luarea deciziilor, cântărirea opţiunilor și analizarea valorilor cu acţiuni personale. 

MISIUNE, VIZIUNE, SCOP SOCIO EDUCATIONAL

Scop: Educație, invatare prin joaca, dezvoltare integrata 

Promovam educația viitorului. O educație integrată în viață. Scopul este că Educația este un proces constant de auto-realizare, personal și colectiv, pentru toate ființele umane, de toate vârstele și din toate sectoarele societății. 

Misiunea- Acesta constă în co-crearea unei noi educații. Scopul nostru final este de a genera schimbări cu impact pozitiv, educaționale, la toate nivelurile și pe întreaga planetă, favorizând deschiderea și exprimarea diferenței, colaborând la dezvoltarea unei societăți conștiente și armonioase. Misiunea este de a aduce pe piata un model SI schimbari de paradigma in acelasi timp, dand sanse egale copiilor din mediile defavorizate.

Viziunea noastră are ca tema centrala comunitatea si planeta în echilibru, o planeta populată de ființe umane depline, care isi dezvolta individualitatea și comunitatea lor, care co-creează și se bucură de o nouă societate în comunități durabile autosustenabile. 

De ce educatie, de ce social, de ce mediu? 

Educaţia pentru mediu crește gradul de conștientizare a acestor probleme actuale și, de asemenea, capacitatea de a înţelege valorile personale prin „descoperirea” unei anumite atitudini și consideraţii, ajutându-i pe elevi să își evalueze și să își clarifice sentimentele cu privire la mediul înconjurător și modul în care se raportează la problemele sale. De asemenea, ajută fiecare persoană să înţeleagă faptul că oamenii au valori diferite și că conflictele care apar sub aceste valori trebuie abordate în așa fel pentru a evita și, în cele din urmă, a preveni problemele de mediu. Această educaţie este, de asemenea, practică, deoarece ne învaţă lucruri precum plantarea unui copac sau reducerea consumului personal sau cum să ne trăim viaţa fără a influenţa negativ mediul la scară masivă. Educatia pentru mediu in care grupurile vizate sunt mixte, incluzand copiii din mediile defavorizate, creaza oportunitatea de a aplica similitudinile 

În mod specific, Pepiniera de Talente accentuează aceste cinci obiective pe tema sociala si de mediu 

1. Conștientizare: înţelegere și sensibilitate faţă de întregul mediu și problemele acestuia; dezvoltă o abilitate de înţelegere și distincţie între stimulente, de a prelucra, rafina și extinde acele percepţii; contribuie la utilizarea acestor noi abilităţi în domenii mai mari. In mod similar sensibilitatea deprinsa isi indreapta atentia catre copiii din mediile defavorizate, intelegand asemenarile dintre vulnerabilitatile acestora si vulnerabilitatile mediului. 

2. Cunoștinţe: înţelegerea de bază a mediului, a interacţiunii sale cu fiinţele umane și a problemelor care apar, cum apar și cum pot fi rezolvate. Co crearea de comunitati educationale unde incluziunea membrilor din categoriile defavorizate este o stare de fapt si nu doar un concept. 

3. Atitudine: un set de valori și sentimente de grijă faţă de mediu si fata de persoanele vulnerabile, motivaţia și devotamentul de a participa la menţinerea calităţii mediului inconjurator si a armoniei in carul intregii comunitati. 

4. Cerinţe: abilităţi necesare pentru identificarea și investigarea problemelor de mediu și a problemelor de ordin social vizand persoanele vulnerabile si capacitatea de a contribui la rezolvarea acestor probleme. 

5. Contribuţie: experienţă în utilizarea abilităţilor și cunoștinţelor dobândite, în ceea ce privește mai multe acţiuni utile și bine gândite care vor duce la rezolvarea problemelor din împrejurimile noastre, conducand la materializarea viziunii noastre de a aduce in plan concret echilibru si comunitati durabile autosustenabile. 

https://www.facebook.com/Pepiniera-de-Talente-109693954074965

Taberele de vara. Dezvoltarea identitatii autentice si a unei gandiri care sustine auto-sustenabilitatea, in care copilul devine co-creator prin insusirea si integrarea principiilor etice ale functionarii naturii.

Abordare centrata pe copil si nevoile lui, folosind Educatia holistica prin cultivarea constientizarii emotionale, a echilibrului interior. Mintea, trupul si sufletul se dezvolta ca un intreg.

Mediu de invatare natural care acorda posibilitatea de a dezvolta abilitati motrice brute si fine, catarare, alergare, colectare, atingere, rezolvarea problemelor precum si intelegerea locului si rolului fiecarei fiinte in Univers.

Comunicarea ca instrument care permiteintegrarea sociala, intelegerea celorlalti si schimbul de idei. Prin intelegerea limbajului naturii, se cultiva dragostea, toleranta si armonia.

Obiectivele si principiile invatarii in taberele de vara.

Toate activitatile sunt proiectate sa ii sprijine pe copii sa se conecteze cu ei insisi, unii cu altii si cu natura, armonizand ciclul lor de dezvoltare cu ciclurile de crestere pe care planeta le sustine si dupa care functioneaza perfect de sute de milioane de ani.

Prioritatea noastra este sa aducem la un loc instrumente unice in procesele de invatare si dezvoltare a copiilor, dandu-le acestora modalitati prin care pot invata despre natura, lucrul in echipa, mediu curat si hrana sanatoasa, ecologie, etica de mediu, permacultura si alte activitati de constientizare a naturii.

Alaturi de aceste procese ghidate, stim ca joaca si descoperirea si experimentarea directa au un rol esential in procesul de invatare cu inima, de trezire la viata, cunoscut ca si ,,flow learning,,.

Suntem aici pentru a facilita copiilor accesul la starile interioare precum: – entuziasmul,
– curiozitatea,

capacitatea de a trai uimirea,
– stari care declanseaza un proces de invatare extraordinar, generand momente care raman intiparite pentru totdeauna in memorie.

Castigul pe termen lung al unor astfel de experiente si metode de invatare genereaza pentru fiecare copil abilitati de a dezvolta toate planurile fiintei umane, fizic, psihic cognitiv si spiritual, el devenind constient atat de sine cat si de mediul inconjurator.

Toate aceste activitati sunt organizate coerent si integreaza instrumente regasite in pedagogii alternative precum Montessori, Waldorf, Scoala Democratica, Scoala Neo-umanista si altele,

Status Proiect
În curs de începere
Categorie
Infrastructură educațională / culturală / digitalizare
Domeniul de aplicabilitate în care se înscrie propunerea de proiect
Socio Educational si Mediu
Delimitarea zonei şi a cartierului în care se doreşte implementarea propunerii
Sanpetru
Durata estimată de implementare a propunerii exprimată în luni calendaristice
6
Valoarea estimată a investiției necesare pentru implementarea propunerii de proiect
40000
Beneficiarii direcți ai propunerii de proiect în caz de implementare
Comunitatea locala Sanpetru, elevii scolii Sanpetru, cazurile sociale Sanpetru,
Contextul (situația actuală) și justificarea inițieri proiectului (problema identificată, grupuri afectate)
Lipsa unor programe educationale de mediu, cu componenta sociala. Lipsa identificarii corecte a abilitatior fiecarui copil, a genialitatilor si a inteligentelor de care dispune fiecare, proiectarea de activitati educationale in stransa colaborare cu cadrele didactice si comunitatea locala astfel incat sa fie descoperite geniile din Sanpetru si acestia sa aiba acces la programe educationale dedicate.
Status Comisie Evaluare
Comentariul Comisiei de Evaluare